"Читалочка"

  • Читання є основою всіх наук, розвитку людського інтелекту. У цьому складному процесі беруть участь зір, мислення, мовлення, сприйняття, пам′ять, уява, слухові та зорові аналізатори. Дітям не просто поєднувати водночас зорове сприйняття і висловлювання звуків, слів, речень, усвідомлювати прочитане, визначати ставлення до нього. Не володіючи технікою читання, дитина втрачає до нього інтерес, погано розуміє і засвоює зміст, швидко стомлюється. Тому розвиток техніки цього вміння та розуміння прочитаного - слів, словосполучень, речень - взаємопов′язані і мають здійснюватися одночасно.
  • На швидкість читання впливають багато факторів: рівень мовленнєвого розвитку, кут зору читця. Вміння артикулювати, постановка дихання, характер тексту (зміст, легкий чи складний), розвиток антиципації - вміння передбачити наступні літери, слово. Вдосконаленню цього процесу сприяє стимуляція до швидкого читання. Адже головним фактором розвитку дитини є бажання. Бажання читати в учнів виникає тоді, коли вони володіють усвідомленим читанням, коли в них розвинуті навчально-пізнавальні мотиви читання, коли стимулюється інтерес до читання.
  • Для підвищення якості читання в початкових класах необхідно поєднувати роботу над текстами із спеціальними вправами, що впливають на розвиток артикуляційного і слухового апарату, правильної постановки дихання, периферичного зору, тобто в умінні бачити сусідні слова, уміння передбачати, сприяють розвитку уваги, пам′яті, подоланні регресій, тобто зворотнього руху очей для уточнення прочитаного.
  • Запропоновані нижче вправи допоможуть дитині оволодіти необхідними навичками при опануванні процесу читання. Виконання вправ повинно бути не одноразовим підходом, а системою. 


                  У читання не має вихідних! 
         Бажаю успіху! Вчіться граючись!


                                                            


                                                                           


Комментариев нет:

Отправить комментарий